Search
Close this search box.

A 2023-as Talaria Sting R, más néven MX4, a Talaria üdvöskéje az MX3 után. A megnövelt teljesítmény, a frissített motor és a nagyobb kapacitású akkumulátor jelentős előrelépést jelent az MX3 elődhöz képest. Közelebbről is megvizsgáltuk a Sting R MX4 funkcióit, és megosztjuk veletek az első benyomásainkat a motorozásról.

Talaria Sting R MX4

Általános jellemzők

Az Sting R MX4 most már 8.5 kW csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet, ami jelentős ugrás az MX3 6 kW-jához képest. A motort is frissítették egy tartósabb IPM motorra. Ezenkívül a 60 V-os akkumulátor kapacitása most 45 Ah, ami 7 amperórával több, mint az MX3-é. A megnövekedett teljesítményhez igazodva a motort frissített fékekkel szerelték fel, beleértve a 220 mm-es tárcsákat és a továbbfejlesztett féknyergeket és főfékhengereket.

Az Sting R MX4 a frissített Talaria Factory villával és rugóstaggal is rendelkezik. Jár hozzá lábtartó merevítő, kicsit magasabb kormány és megerősített konzol a váltóhoz. A motor akkumulátorral együtt 66 kg-ot nyom.

Talaria Sting R Talaria TL4000
Talaria Sting R Talaria TL4000

Talaria Sting R MX4 – A Jó

Az MX4-gyel kapcsolatos első benyomásunk a gyorsulás észrevehető javulása volt. Bár lehet, hogy nem jelentős a különbség, de mindenképpen előrelépés a megszokott Surron Light Bee X és Talaria Sting modellekhez képest.

A Talaria Factory villa és rugóstag a legjobb “dobozból kivéve” futómű, amit jelenleg ebben a kategóriában kínálnak. A villa különösen robusztusabb, és több beállítási lehetőséget kínál, mint bármely más gyári Talaria Sting vagy Surron Light Bee X.

Talaria Sting R MX4 – A Rossz

A motor egyensúlyát tekintve azonban úgy találtuk, hogy a Talaria Sting R továbbra is túlságosan előre dől, és elöl alacsony. Ez a “büdös bogár” effektus gyakori probléma ebben a műfajban, de szerencsére vannak egyszerű megoldások a korrigálására. Egyszerűen egy magasabb kormányra van csak szükségünk, melyet szervizben gyorsan fel is szerelnek a megvásárolt motorhoz. Egy másik negatívum, hogy az akkumulátor lötyög az akkumulátor rekeszben, ami nagy probléma volt az MX3-nál, és úgy tűnik, ezen a motoron is valamelyest fennáll. Ilyenkor elég csak egy kis darab szivacsot oda tenni, hogy ne ütődjön, de például a Sting Pro MX5 terepmotorban már ez is megoldott, külön alkatrész került beépítésre erre, ami tökéletesen működik.

Talaria Sting R teszt a budapesti hegyekben
Talaria Sting R teszt a budapesti hegyekben

Bár nem volt lehetőségünk megfelelően tesztelni az MX4 hatótávját, arra számítunk, hogy a megnövekedett teljesítmény több akkumulátort fogyaszt, ami a nagyobb akkumulátor ellenére is hasonló hatótávolságot eredményez, mint az MX3 esetében. A jó hír az, hogy most egy gyorsabb motorunk van. Fontos megjegyezni, hogy az “eco” üzemmódot választó motorosok nagyobb hatótávolságot tapasztalhatnak.

Összességében elmondható, hogy az MX4 méltó frissítése a népszerű Talaria Sting platformnak. Bár nem jelentős előrelépés az elődjéhez képest, nagyobb teljesítményt, jobb futóművet és továbbfejlesztett fékezést kínál. Bár néhány problémát még meg kell oldani, például az akkumulátor lötyögését, az MX4 jó választás azoknak, akik ebben a kategóriában keresnek egy elektromos motort.

MX4 Műszaki adatok

VÁZ

  • Váz anyaga: 6061 T4 & T6 alumíniumötvözet
  • Fényszóró: LED
  • Első villa: Fastace / Talaria Factory
  • Hátsó rugóstag: Fastace / HT / Talaria Factory
  • Kerékméret: 19”
  • Gumi: Elöl 70/100-19 / Hátul 80/100-19
  • Max. hatótávolság: 120 km @ 25 km/h
  • Saját tömeg: 66 kg (akkumulátorral együtt)
  • Méretek: 1880 mm x 770 mm x 1088 mm
  • Ülésmagasság: 840 mm
  • Tengelytáv: 1250 mm
  • Kormányhossz: 760 mm
  • Hasmagasság: 300 mm

MOTOR

  • Motor típusa: DC IPM (belső permanens mágnes)
  • Beépítési hely: Váz közepe
  • Tömeg: 7,0 kg
  • Motor külső átmérője: 180 mm
  • Csúcshatásfok: 92%
  • Hűtési mód: Léghűtéses

VEZÉRLŐ

  • Vezérlő típusa: FOC
  • Tömeg: 2 kg
  • Méretek: 248 mm x 128 mm x 50 mm
  • Csúcshatásfok: 92%
  • Legmagasabb üzemi hőmérséklet: 100°

ENERGIARENDSZER

  • Névleges feszültség: 60V (DC)
  • Névleges teljesítmény: 4 kW (gyárilag 800 W-ra korlátozva)
  • Maximális sebesség: 85 km/h (gyárilag 32 km/h-ra korlátozva)
  • Névleges nyomaték: 45 Nm

VÁLTÓ

  • Áttétel: 8,35 (44T) / 9,18 (48T)
    1. áttétel: Váltó
    1. áttétel: Lánc

ELEKTRONIKA

  • Akkumulátor: 60V 45AH
  • Akkumulátor mérete: 170 mm x 140 mm x 380 mm
  • Akkumulátor tömege: 12,85 kg
  • Akkumulátor cellák: LG 21700 cella (5000 mAh/cella)
  • Sebességmérő: Sebesség / Akkumulátor töltöttségi szint, feszültség, ciklus / Kilométeróra
  • Rekuperációs beállítás: 4 szint állítható a sebességmérőn.